EGE ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ |
2018-2019 BAHAR DÖNEMİ |
Dersi Seçmek isteyen öğrencilerin Duyurular
‘ı okumalarını öneririm |
Ders Kodu, Adı ve Kredisi |
332 BİLGİSAYAR GRAFİKLERİ (3+0) |
|||||||
Öğretim
Üyesi |
Prof. Dr. Aybars UĞUR |
|||||||
Derslik
ve Ders Saati |
B8 Sınıfı (Pazartesi
13:15-16:00) |
|||||||
Dersin
Asistanları |
Ofis Saati: |
Ofis Saati: |
||||||
Öğrenme
Çıktıları |
1. İki ve üç boyutlu bilgisayar grafiklerinin temel kavramlarını, matematik ve yazılım altyapısını öğrenmek; üç boyutlu düşünme yeteneği kazanmak. 2. Günümüzde çok kullanılan grafik API’lerini kullanabilme yeteneği kazanmak. Projelerinde iki ve üç boyutlu grafikler içeren birer ürün yani grafik yazılımı (eğitim/simülasyon yazılımı veya oyun) geliştirebilmek. 3. Hızlı ve kaliteli animasyon ve grafiklerin oluşturulmasında gerekli veri yapılarını etkin ve doğru bir şekilde tasarlayabilme ve kullanabilme yeteneğini kazanmak. 4. Bilgisayar grafikleri alanında gelişen araştırma konularını takip edebilir duruma gelmek; Bu konuda kısa seminerler hazırlayarak sunum yapabilmek. |
|||||||
Amaç |
Temel dönüşümlerden gerçekçi kaplama tekniklerine kadar üç boyutlu ve vektörel grafikler ağırlıklı olarak bilgisayar grafiklerindeki temel kavramları öğretmek. Öğrencilere, verilen projelerle iki ve OpenGL gibi üç boyutlu grafik API'lerini ve kullanıcı arayüzlerini etkin kullanabilme yeteneğini kazandırmak. Hızlı ve kaliteli animasyon ve grafiklerin oluşturulmasında gerekli veri yapılarını etkin ve doğru bir şekilde tasarlayabilme ve kullanabilme yeteneğini kazandırmak. Öğrencileri 2 & 3 boyutlu oyun programlama ile tanıştırmak. |
|||||||
Dersin
İçeriği |
1. Bilgisayar Grafiklerine Giriş : Bilgisayar Grafikleri Kavramı. Bilgisayar Grafiklerinin Önemi. Grafik Yazılımları. Uygulama ve İş Alanları. 2. İki ve Üç Boyutlu Dönüşümler : Taşıma, Döndürme, Ölçeklendirme. Bileşik Dönüşümler. Dönüşüm Örnekleri. 3. İki Boyutlu Arayüzlerin Temelleri (GDI+ ve Java 2D) 4. Üç Boyutlu Grafik API’leri (OpenGL) : OpenGL Nedir? OpenGL’in Kurulumu. OpenGL Komut ve Sabit Yapısı. Koordinat Sistemi. Üç Boyutlu Görüntüleme. İki ve Üç Boyutlu Şekillerin Çizdirilmesi. Etkileşim (Fare ve Klavye ile). Animasyon. Matris Modları. 5. Aydınlatma ve Güneş Sistemi Oluşturulması. İki ve Üç Boyutlu Grafik Arayüzleri ile, Eğitim, Oyun ve Simülasyon Yazılımlarının Geliştirilmesi. 6. Spline Eğrileri, Görünür Yüzeyleri Belirleme Yöntemleri. Aydınlatma Modelleri ve Yüzey Kaplama Yöntemleri. Işın İzleme. Bilgisayar Animasyonu. |
|||||||
Önşartlar |
C/C++/Java/C#
dillerinden herhangi birisinde yazılım geliştirmiş olmak. |
|||||||
Ders
Kitabı |
§ Hearn, D. and Baker, M.P., Carithers, W., 2010, Computer Graphics with Open GL
(4th Edition), Prentice-Hall, USA, 888 p
(Textbook).
|
|||||||
Başvuru
Kitapları |
Türkçe
|
|||||||
Dersin
Değerlendirmesi |
|